بازديد فرماندار يزد از مركز مشاوره و خدمات روانشناختي امام حسين (ع)

عزيزا... سيفي فرماندار يزد از مركز مشاوره و خدمات روان شناختي امام حسين (ع) و بخشهاي مختلف آن و همچنين نحوه عملكرد كاركنان اين مركز...


عزيزا... سيفي فرماندار يزد از مركز مشاوره و خدمات روان شناختي امام حسين (ع) و بخشهاي مختلف آن و همچنين نحوه عملكرد كاركنان اين مركز، كه وابسته به اداره كل آموزش و پرورش استان يزد است، بازديد كرد و مسائل و مشكلات موسسه را به همراه مديران و كاركنان مورد بحث و بررسي قرار داد.


سيفي درخصوص اهميت روانشناسي و تاريخ آن گفت: بيش از 100 سال از عمر روانشناسي در جهان مي‌گذرد ولي عليرغم آن متأسفانه تا چندي پيش درك درستي از مشاوره و خدمات روان‌شناختي وجود نداشت و تصور عموم بر اين بود كه فقط كساني ‌بايد به روانشناس و روانپزشك مراجعه كنند كه داراي بيماري رواني جدي باشند.امروزه روان شناسی به عنوان یه علم در سطح دنیا مطرح بوده واهمیت این علم اگر بالاتر ازعلم پزشکی نباشد کمتر از اان هم نیست.


فرماندار يزد ادامه داد: نقش يك مشاور يا روانشناس اين است كه به بيمارانش كمك كند تا چگونه به حل مسايل خود بپردازيد. مشاوران با استفاده از آموزشهايي كه ديده‌اند و تخصصشان، به مردم كمك مي‌كنند تا نقاط ضعف و قدرت خود را بهتر بشناسيد. آنها مي‌توانند موقعيتها را تفكيك كنند و مراجعه كنندگان را در اتخاذ تصميم‌هاي مناسب كمك نمايند و از همه مهمتر آنكه يك روانشناس يا مشاور مي‌تواند احساسات مردم عادي را درك كند.


در ادامه آقاي رضوي رييس مركز نيز گزارشي از فعاليتهاي موسسه ارائه داد و عنوان كرد مركز مشاوره امام حسين بزرگترين و مجهزترين مركز مشاوره استان يزد است كه در سال 1370 شروع بكار نموده و در زمينه هاي متعدد تخصصي به مردم عزيز خدمات رساني ميكند. وي گفت 200000 ساعت نفر جلسه مشاوره اي به شهروندان انجام شده است كه 75 درصد آنها دانش آموز بوه اند و حتي از شهرهاي ديگر مانند هرمزگان و كرمان و فارس نيز مراجعه كننده داشته ايم.


در پايان پس بحث و تبادل نظر و طرح مسائل فرماندار براي رفع مشكلات و پيشبرد اهداف مركز مشاوره قول مساعد داد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا